מריחואנה רפואית לטיפול בכאב כרוני

כאב כרוני הוא כאב מתמשך אשר אינו פוסק במשך תקופה ארוכה, ואשר הטיפולים הרגילים לשיכוך כאבים אינם מקלים על כאב זה. במצבים בהם מוצו כל האפשרויות הרפואיות הקיימות והחולה עדיין ממשיך לסבול כאבים, מאפשר החוק, למי שקיבל אישור מיוחד לכך, להיעזר במריחואנה רפואית לשיכוך כאבים. בשיתוף אתר medicalcannabis המרכז מידע רב וחשוב בנושא הקנביס הרפואי ומאפשר פניה לגופים המוסמכים על ידי משרד הבריאות לספק מריחואנה רפואית לבעלי אישור ננסה להבהיר במעט את הערפל מסביב לריחואנה רפואית ויעילותה בטיפול בכאב כרוני.

מהי מריחואנה רפואית?

המונח מריחואנה רפואית מתייחס לשימוש בצמח המריחואנה (קנאביס), המוגדר לרוב כסם ואסור לשימוש לפי חוק, לצרכים רפואיים.

צמח המריחואנה ידוע מזה אלפי שנים בתחום הרפואה כצמח בעל סגולות לשיכוך כאבים ולטיפול בתופעות של דיכאון.

החלקים מן הצמח בהם נעשה שימוש הם תפרחת הצמח וכן השרף של הצמח. הדרך היעילה לשימוש בצמח היא באמצעות עישון, אך ישנן גם אפשרויות של לקיחת הצמח דרך הפה בצורת עוגיות.

החומר הפעיל במריחואנה נקרא THS. חומר זה מתחבר לרצפטורים במערכת העצבים ומסייע בויסות סף הכאב. החומר נמצא גם כיעיל בשיפור מצב רוח, ובשיפור התיאבון. ירידה במצב הרוח ואובדן תיאבון הינן תופעות נלוות לכאב כרוני.

מריחואנה רפואית, בניגוד למריחואנה הנמכרת בניגוד לחוק כסם, ניתנת לחולים באופן חוקי. חולה אשר הרופא המטפל בו הגיע למסקנה כי מוצו כל אפשרויות הטיפול האחרות ולא הביאו להטבה, עשוי להיות זכאי לקבל אישור לשימוש במריחואנה רפואית במצבים של כאב כרוני.

התהליך כולל הגשת בקשה על ידי הרופא המטפל, בה מפורטת הבעיה הרפואית ודרכי הטיפול שניתנו עד כה. החומר נדון בוועדה, שבראשה יושב מנהל בית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל. במידה והועדה מאשרת לחולה שימוש במריחואנה רפואית הוא יכול להתחיל בשימוש.

מריחואנה רפואית ניתנת להשגה דרך מגדלים מסחריים שקיבלו אישור לגדלה, או שהיא ניתנת לגידול באופן עצמאי בבית.

לאילו סוגים של כאב כרוני המריחואנה הרפואית מתאימה?

מריחואנה רפואית נמצאה מתאימה לבעיות הבאות:

טיפול בכאב כרוני בעזרת מריחואנה רפואית: יתרונות וחסרונות:

יתרונות:

  • החומר נמצא כיעיל עבור מצבים להם אין מענה רפואי אחר.
  • החומר מסייע גם בשיפור מצב רוח ותיאבון, שהם תוצרי לוואי של תופעת הכאב הכרוני.
  • לתרופות קונבנציונליות לטיפול בדלקות ולשיכוך כאבים יש תופעות לוואי רבות ואף סיכון הכרוך בשימוש בהן, בעוד שבמריחואנה אין כמעט תופעות לוואי ואם השימוש מבוקר אין בו סכנה.

חסרונות:

  • התמכרות: יש המצביעים על הסכנה בהתמכרות למריחואנה מתוקף היותה סם. יש החוששים כי בשלב מסוים המריחואנה כבר לא תשפיע והחולה יבקש סם חזק יותר.
  • מומלץ לא לנהוג 6 שעות לאחר נטילת המריחואנה.

מריחואנה רפואית נמצאה יעילה מאד בטיפול בכאב כרוני – פנו לרופא  על מנת לבדוק האם תוכלו לקבל אישור לכך.