הכיסויים של ביטוח תלמידים

ביטוח תאונות אישיות לתלמיד או ביטוח תלמידים הוא ביטוח שבו צריך להיות מבוטח כל תלמיד שזכאי לחינוך חינם במדינת ישראל ושרשום למוסד חינוכי מוכר. התשלום עבור פוליסת הביטוח משולם על ידי ההורים בתחילת כל שנה במסגרת תשלומי ההורים.

מאחר ורב הנסתר על הגלוי בתחום זה ומאחר והורים רבים לא מודעים לכיסויים שלהם זכאים ילדיהם, החלטנו לכתוב עבורכם את המדריך המקוצר שלפניכם.

היקף הפוליסה

הדבר החשוב ביותר שיש להבין בכל הקשור לפוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמיד, הוא שהפוליסה מכסה את התלמידים בגין תאונות שעשויות להתרחש במשך כל ימות השנה ובמשך כל שעות היממה. כמו כן הפוליסה מכסה את התלמידים בגין תאונות שעשויות להתרחש בכל מקום שהוא ואפילו במהלך שהות בחו"ל במקרים מסוימים.

המשמעות היא שהתאונה לא חייבת להתרחש בבית הספר או בגן או במסגרת פעילות שמתרחשת מחוץ לכותלי המוסד החינוכי שאליו רשום התלמיד. התאונה יכולה להתרחש בזמן חופשה משפחתית בנגב, בביתו של התלמיד או בגינת ביתו לצורך העניין ועדיין ניתן יהיה להגיש תביעה.

לא רק לתלמידים

נקודה חשובה נוספת שרבים לא מודעים אליה כלל היא שהביטוח לא מכסה רק את התלמידים אלא גם את ההורים וזאת בתנאי שהתאונה התרחשה בזמן פעילות בית ספרית שבה לקח ההורה חלק בהתנדבות. הפעילות יכולה להתקיים בתוך תחומי בית הספר אך בהחלט גם יכולה להתרחש מחוצה לו.

בין היתר מדובר על מקרים בהם התאונה התרחשה במהלך ביקור במוזיאון בשעה שההורה ליווה את הכיתה, במהלך יום הורים, טיול שנתי ועוד.

כיסוי מפני נכות ומוות

לא כל פציעה יכולה להוות עילה להגשת תביעה לקבלת פיצויים. עם זאת, במקרים בהם המבוטח סובל מנכות קבועה או זמנית, חלקית או מלאה ואפילו במקרים של מוות, ניתן גם ניתן יהיה להגיש תביעה.

בנוסף לכך, הפוליסה מכסה גם מקרים שבהם הורי התלמיד נאלצו לעמוד בהוצאות רפואיות כמו למשל במידה ונאלצו לרכוש ציוד עזר רפואי לצורך העניין. מדי שנה מתעדכן גובה הפיצויים וחשוב לדרוש לקבל העתק של הפוליסה ממזכירות המוסד החינוכי אליו רשום התלמיד בתחילת כל שנה.

פגיעות שיניים

אמנם לא כל פגיעת שיניים תזכה את התלמיד בקבלת פיצוי אבל נכון לכתיבת שורות אלה קיימים עשרות טיפולי שיניים שונים שנכללים במסגרת ביטוח תאונות אישיות לתלמיד. גם רשימה זו מתעדכנת מעת לעת ולכן חשוב להתעדכן בטיפולים הקיימים בפוליסה באתר של משרד החינוך.

אילו כיסויים לא קיימים בפוליסה?

אמנם מדובר על פוליסה שמעניקה כיסוי רחב מאוד יחסית, אבל עדיין לא מדובר על פוליסה שמכסה כנגד כל נזק אפשרי. בין היתר הפוליסה לא מכסה נזקים שנגרמו בגין מחלה, תאונות עבודה או תאונות דרכים, פעולות איבה או מלחמה, שירות צבאי סדיר או רשלנות רפואית.