השפעת טיפולי פוריות על הזוגיות

אף זוג אינו מגיע לטיפולי פוריות מתוך בחירה. בדרך כלל הפנייה של בני הזוג לטיפולי פוריות מגיעה בתור מוצא אחרון של זוגות לאחר תקופה ארוכה של ניסיונות להיכנס להריון באופן טבעי. מסיבה זו לא מן הנמנע שבני זוג שמתחילים טיפולי פוריות הם מותשים, מתוסכלים וחסרי סבלנות, עוד לפני תחילת הטיפולים עצמם. מכיוון שגם טיפולי הפוריות הם תהליך לא נעים בפני עצמו – פיזית ונפשית, מדובר במתכון ידוע מראש לבעיות בזוגיות ולפגיעה באינטימיות בין בני הזוג, ולכן מומלץ ללוות אותו בתמיכה נפשית כבר למן הרגע הראשון, בבחינת "להקדים תרופה למכה". 

החיכוכים שנגרמים לכל מערכת יחסים זוגית הם דבר טבעי, ונובעים מהחששות ואי הוודאות שגוררים איתם טיפולי הפוריות. אין כמעט זוג שלא חווה בעיות זוגיות במהלך טיפולי פוריות, וחשוב לזכור שהדבר אינו מעיד על הזוגיות עצמה, אלא הוא פשוט סימפטום של התקופה הלחוצה שבני הזוג נאלצים לעבור במהלך הטיפולים, וישנן דרכים קלות יחסית שיכולות לסייע לכם להתמודד עם קשיים אלה.

לא להישאר לבד במהלך טיפולי פוריות
למרות שטיפולי פוריות הופכים נפוצים יותר ויותר עם השנים, זוגות רבים עדיין בוחרים שלא לשתף את סביבתם כשהם נאלצים לעבור טיפולים כאלה. זוגות אלה מוצאים עצמם מבודדים, ומבלי יכולת לחלוק את החוויות הלא נעימות שהם עוברים, דבר שרק עלול להגביר את הלחץ שלהם ולהשפיע על איכות הקשר הזוגי. תמיכה נפשית במהלך טיפולי פוריות מעניקה לבני הזוג בראש ובראשונה אוזן קשבת, ומקום לפרוק את התסכולים והאכזבות, שהן מנת חלקם של רבים בתהליך.

גם זוגות שבאופן רגיל לא היו שוקלים לפנות לייעוץ או לטיפול זוגי יכולים להרוויח מטיפול כזה במהלך טיפולי פוריות, ולו רק בזכות האפשרות להתייעץ ולהעלות נושאים רגשיים במסגרת הטיפול. כמובן שאין חובה להתחיל בטיפול זוגי מייד עם תחילת טיפולי הפוריות, והסיוע הנפשי יכול להועיל בכל שלב בתהליך שבו בני הזוג מחליטים להיעזר בו, ובמיוחד אם הם מגלים כי הזוגיות שלכם אכן נפגעת בתהליך, והם מזהים בעצמם מצבים של לחץ, חרדה, דיכאון, פגיעה בדימוי העצמי של מי מהם או בתחושת הנשיות או הגבריות.