בשנים האחרונות, עולה קרנה של שיטת ההידרותרפיה, קרי, טיפול באמצעות מים. ההנחה בבסיס השיטה היא שבעזרת סגולות המים הייחודיות ניתן לטפל בבעיות רפואיות שונות, ובכלל זה כאבי פרקים, פרקינסון, פריצות דיסק, הפרעות קשב ועוד.

אוכלוסיית היעד של הטיפולים ההידרותרפיים מגוונת אף היא. ילדים עם בעיות קשב או ילדי חינוך מיוחד, מבוגרים הסובלים מבעיות נוירולוגיות (ניוון שרירים, אירועים מוחיים), אנשים החווים מבעיות אורתופדיות (שברים, מתיחות שריר) ובעלי כאבים כרוניים הם רק חלק מהגורמים שטיפולים הידרותרפיים יכולים לסייע להם במידה רבה ובמיוחד אלו שטיפולי פיזיותרפיה רגילים פחות מתאימים להם.

מבוטחים רבים בקופות החולים השונות עוברים טיפולי הידרותרפיה שלהם דרך קופת החולים השונות. מהם ההסדרים השונים? כיצד מתבצע ההליך? והיכן? התשובה לשאלות אלה אינה אחידה. גם אם ברמה הכללית מרבית מרכזי הטיפולים מעניקים שירותים למבוטחי כל קופות החולים, בכל אחד מהמקרים ההסדרים, אופן קבלת הטיפול וצורת התשלום שונים בתכלית.

קופת חולים מאוחדת

קופת חולים מאוחדת מעניקה ללקוחותיה טיפולים הידרותרפיים ללא תשלום, או בתשלום סמלי ביותר. כדי לקבל את ההפניה לטיפולים, יש צורך בחוות דעתם של פיזיותרפיים מטעם הקופה, אורטופדים או מומחים להתפתחות הילד.

קופת החולים היא שקובעת את כמות הטיפולים שתינתן למבוטח, וההליך מותנה במעבר של בדיקה ראשונית. מעבר לכך, נדרש שהטיפולים ייערכו במרכזים טיפוליים, וזאת על מנת שייכללו בסל הטיפולים.

קופת חולים מאוחדת פועלת למעלה מ-50 בריכות טיפוליות בכל רחבי הארץ, לרבות בית החולים תל השומר, בית החולים הדסה, בית איזי שפירא, בית חולים לניאדו, "מרכז שחיה"- והרשימה עוד ארוכה.

מכבי שירותי בריאות

בקופת החולים – טיפולי הידרותרפיה נעשים באישורו של פיזיותרפיסט מחוזי או מורשה מטעמו. אנשי קופת החולים מציידים את המטופלים עם טופס 17 (טופס התחייבות), וגם כן לאחר הפנייה של רופא.

ההסדרים משתנים בהתאם לבריכה הטיפולית בה נערך הטיפול. בעוד שבחלקן אין המבוטח צריך לשלם כלל, במקרים אחרים התשלום נעשה על ידו- ואת חלק מהסכום הזה יקבל המבוטח בחזרה בצורה של החזר מקופת החולים האמורה (השתתפות עצמית או החזר מלא). כמו כן, קיים הבדל בין מבוגרים וילדים אשר שייכים למכון לבריאות הילד, למבוטחים אשר אינם.

גם במקרה זה, קיימים עשרות בריכות ומרכזים לבחירה עבור המבוטח, בהתאם לשיקול דעתו ולהחלטת הרופא. ביניהם: "עולם המים", "נועם במים", "לגעת במים", וכוד.

שירותי בריאות כללית

בשירותי בריאות כללית, קופת החולים הגדולה בישראל, נדרש גם כן אישור של אחראי הפיזיותרפיה המחוזי. כל מטופל אחראי לקבל עד 30 טיפולים מדי שנה, במימון חלקי או מלא של קופת החולים.

במרבית המקרים, הטיפולים ניתנים ללקוחות כללית "מושלם", כשבחלק ממרכזי הטיפול נדרש שהמטופל יהיה מעל גיל 18.

לרשות המבוטחים מגוון רחב של בריכות ומרכזים טיפולים, לרבות "קשר מיוחד", "עולם המים", מרכז "ספורט טיפולי חולון" ועוד.

קופת חולים לאומית

בדומה לקופות החולים האחרות, קופת חולים לאומית מעניקה טיפולים הידרותרפיים בתיווך של מומחה מהמרפאה. כל מבוטח של קופת חולים לאומית, לאחר שקיבל הפניה של אורטופד המומחה לשיקום, יכול לקבל עד 12 טיפולים הידרותרפיים בשנה הראשונה.

במקרה ומחליט רופא קופת החולים כי נדרש להמשיך בטיפולי ההידרותרפיה, בתום מכסת הטיפולים ניתן יהיה להאריך אותם בשנה נוספת עם כמות זהה של טיפולים. במקרה זה, על המבוטח לשלם סכום סמלי של השתתפות עצמית.

טיפולי הידרותרפיה בקופות חולים:

את השירותים יכולים מבוטחי קופת החולים לקבל בכל אחת מהבריכות שנמצאות בהסדר עם קופת החולים. ביניהם, ניתן למנות את "הסטודיו של סמדי", "נועם במים", "בריכת מבואות החרמון",
"המרכז ההידרותרפי בשער הנגב" ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *