בוטוקס לטיפול בהזעת יתר

הזעת יתר הינה בעיה מטרידה השכיחה בקרב כעשרה אחוזים מהאוכלוסיה. הסובלים ממנה חווים זיעה מוגברת באזורים שונים של גופם ללא קשר לטמפרטורה החיצונית. תהליך ההזעה, כאשר הוא מתרחש באופן טבעי ורגיל, הינו חיוני לקירור טמפרטורת הגוף כשהיא עולה בשל נסיבות מסויימות – מאמץ או מזג אוויר חם.

הבעיה נוצרת כאשר היחס בין הנסיבות לבין כמות ההזעה אינו בפרופורציה.

קיימים שני סוגים של הזעת יתר: כללית ומקומית. הראשונה מתרחשת בכל חלקי הגוף ועלולה להעיד על מחלה המקננת בו. השנייה מאופיינת בהזעה מוגברת בחלקים מסויימים של הגוף כמו למשל, בפנים, בכפות הידיים או הרגליים, בבית השחי, בבטן או בגב.

הטיפול באמצעות הזרקת בוטוקס עוסק בהזעת יתר מקומית.

 אופן הטיפול

טיפול בהזעת יתר באמצעות הזרקת בוטוקס הוא חדשני יחסית. עד כה השתמשו בו בעולם הקוסמטיקה והיופי. הבוטוקס הוא חלבון המופק מחיידק הבוטוליניום. בין יתר השפעותיו על גוף האדם, הוא חוסם את האותות שהמוח משגר לבלוטות הזיעה ועקב כך גורם להפחתת הכמות המופרשת.

הזרקת הבוטוקס מבוצעת בתהליך פשוט: הרופא – רק מנתח מוסמך ובקיא רשאי לעשות זאת – מורח חומר מיוחד על האזור הבעייתי ולאחר זמן קצר ניתן להבחין בנקודות ההזעה המוגברת במקום.

הרופא מזריק את הבוטוקס באמצעות מזרק שבקצהו מחט דקיקה הישר לתוך הנקודות הבעייתיות. בדרך כלל אין צורך בהרדמה מקומית או באלחוש, מאחר ולמעט תחושה קלה של אי נעימות אין הטיפול כואב כלל.

יש רופאים מנוסים אשר יוותרו על מריחת החומר המדגיש את הנקודות הבעייתיות ויסמכו על ניסיונם בהזרקת הבוטוקס, בלי לבדוק מהיכן נובעת ההזעה.

משך הטיפול הוא כשלושים דקות.

הרופא יקבע פגישת ביקורת שמטרתה לבדוק את יעילות הטיפול. אם במהלכה יתברר שכמות הבוטוקס שהוזרקה אינה מספיקה וההזעה ממשיכה, הוא יזריק שוב במספר נקודות נוספות להשלמת הטיפול.

לעיתים ניתן לחוש בשיפור כבר למחרת. ראוי לציין שיחסית לסוגי הטיפול הקודמים בהזעת יתר, דרך זו אינה כרוכה בצורך בהחלמה מהירה כמו לאחר ניתוח או במריחה חוזרת ונשנית של תכשירים.

יעילות ותופעות לוואי

במרבית המקרים תופעות הלוואי שוליות וחולפות לאחר מספר שעות. ייתכן שתופיע אדמומית או נפיחות במקום המטופל ולעיתים אף שטף דם מקומי.

לאחר יום אחד עד שלושה ימים מתחילים להרגיש שינוי חיובי ובדרך כלל יהיה צורך בפרק זמן של עשרה  עד ארבעה עשר יום לקבלת תוצאות משביעות רצון.

הבוטוקס הינו חלבון המתפרק במשך הזמן. עקב כך גם השפעתו פגה. לכן תוצאות הטיפול יחזיקו מעמד משך שמונה חודשים עד שנה.

חשוב לציין כי הטיפול בבוטוקס אסור לנשים הרות, מיניקות ולילדים. גם אנשים הסובלים ממחלות מסויימות אינם יכולים לעבור את הטיפול הזה. בכל מקרה לפני שניגשים לטיפול הזרקת בוטוקס יש להיוועץ ברופא.

אולי עיניין אותך לקרוא גם:

חושבים על טיפולי מזותרפיה? רק על ידי קוסמטיקאית רפואית מוסמכת